השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם - לכל שאלה משרדינו ישמח לעזור!

בחירום באם הנך לפני חקירה\עצור או כל מקרה חירום דחוף והינך זקוק לסיוע מיידי השאר הודעה בווטסאפ משרדינו ותקבל מענה 7\24

רוצים שיחת ייעוץ חינם ולקבל סיוע משפטי או ייצוג בבית משפט מהיר ומקצועי - השאירו פרטים עורך הדין מתן לקר יחזור אליכם בהקדם האפשרי:

    עתירה לבג"צ

    מהי עתירה לבג"צ?

    מתי עותרים לבג"צ? למה לנו לעתור לבג"צ ולא לפנות לבית משפט אחר?

    בג"צ (בית משפט גבוה לצדק) כאמור הינו בית המשפט הגבוה לצדק היושב בירושלים בבית המשפט העליון.

    תפקידו של בג"צ הוא קריטי ומכריע בדמוקרטיה הישראלית, למעשה בג"צ הוא הסמכות העליונה ביותר במערכת בתי המשפט בהכרעות הקשורות לשלטון, לגופי המדינה, משרדי הממשלה, החלטות של גורמים מכריעים במערכת הישראלית ועוד.

    כאשר מתקבלת החלטה שאין לאף בית משפט ו\או בית דין כזה או אחר במערכת המשפט סמכות – אנחנו נפנה לבית המשפט העליון – בשבתו כבית משפט גבוה לצדק!

    בג"ץ הינו בית משפט שאנו נפנה אליו באם בית המשפט לעניינים מינהליים מכוח החוק שנותן להם סמכות לדון בהחלטות שמערכת השלטון קיבלה הייתה שלא כדין ו\או פעלו במנהל לא תקין – החוק איננו תקף לגביי הבעיה שהתעוררה למול אותה רשות ו\או החלטה מנהלית – ואין חוק בתי המשפט לעניינים מנהליים נותן להם סמכות – אזי נפנה לבג"צ.

    דוגמא נוספת הינן החלטות של בתי הדין הרבניים.

    כאמור באופן כללי ניתן לומר כי על כל החלטה של בית הדין הרבני ניתן יהיה לערער לפני בית הדין הגדול שבירושלים.

    אך מה ייקרה באם החלטתו של בית הדין הגדול היא בעייתית מבחינה משפטית – וישנה התנגשות בין פסיקתו של בית הדין הגדול לבין החוק האזרחי? מה נעשה במקרה שכזה?

    כאן נכנס לתמונה שוב בג"צ – הוא הגוף שיוכל ליתן מענה ולשנות ו\או להורות לבית הדין הגדול לשנות החלטתו או לתקנה.

    נקודה נוספת חשובה על בג"צ היא בעולם הממשל – וביקורת על הממשלה והשלטון.

    לדוגמא: התנועה לאיכות השלטון נוהגת להשתמש רבות בכלי שנקרא עתירה לבג"צ על מנת לתקן עוולות ושחיתויות אשר ישנם במערכת הפוליטית.

    בג"צ ביושבו להכריע החלטות שכאלו – איננו מדבר פוליטיקה! תפקידו הבלעדי הוא לבחון משפטית אם לדוגמא החלטת הממשלה בעניין גוש קטיף היה בה פגיעה בזכויות אדם או לאו?

    דוגמא נוספת בג"צ מפורסם הוא בג"צ בר אילן – כביש בירושלים אשר בו ישנה שכונה חרדית אשר המכוניות שנוסעות בו בשבתות וחגים פוגעת ברגשותיהם של דיירי השכונה והכביש – האם יש על בג"צ להורות על סגירת הכביש בשבת או לאו? או שמא על בג"צ להורות על חופש התנועה ולאפשר נסיעתם של מכוניות בשבת בכביש בר אילן בירושלים?

    לבסוף בג"צ קבע לעניין בר אילן איזון בין חופש הדת לחופש התנועה וחופש מדת – הקביעה שלו הייתה כי בזמן התפילות יהיו מחסומים שימנעו נסיעת מכוניות בשבת ליד בתי הכנסת בכביש בר אילן – לאחר סיום התפילות המחסומים יוסרו והציבור החילוני בבירה יוכל לנסוע בכביש בחפשיות.

    ניתן לראות שעתירה לבג"צ זהו אחד הכלים הכי חשובים שקיימים במדינת ישראל הדמוקרטית – וכלי זה מאפשר לקבוצות רבות ומגוונות כדוגמא: הלהטבי"ם, החרדים, בני מיעוטים רבים ועוד – לבוא ולהילחם על הזכויות שלהם אל מול המדינה – דהיינו מה שהשלטון לא מבצע – עתירה לבג"צ יכולה לסייע – ויכולה להורות לממשלה ולכנסת לפעול בהתאם לחוק ולערכים הדמוקרטיים.

    דבר נוסף חשוב בעתירות לבג"צ זה העמידה אל מול חוקי היסוד – דהיינו באם ישנה התנגשות בין חוק רגיל שהכנסת רוצה לחוקק לבין חוקי היסוד לדוגמא: הכנסת רוצה לחוקק חוק נגד הלהטבי"ם – כאשר כל מי שהוא רוצה להתחתן נישואיים חד מיינים לא יכול להקים משפחה – כאן תשאל השאלה – האם החוק הזה חוקתי? האם הוא לתכלית ראויה? האם הוא מייצג את צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה?

    ניתן לראות שכמעט על מרבית השאלות התשובה תהיה לא! מלבד צביונה היהודי – יהיו קבוצות במדינה שיגידו שנישואים חד מיינים אינם לתכלית ראויה כי אינם מייצגים את צביונה היהודי של המדינה.

    חרף נקודה זו – בעתירה לבג"צ במקרה שכזה ללא צל שספק יפסול בית המשפט הגבוה לצדק הצעת חוק שכזאת בגלל שהיא איננה חוקתית – והיא עומדת בסתירה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו – שכן ברגע שאני מחוקק חוק שמונע מבן אדם להתחתן ולהקים משפחה עם בן אדם מאותו המין – פגעתי לו בחירות ובזכות לעצמאות – ובזאת החוק איננו חוקתי!

    עתירה לבג"צ דורשת ידע והבנה רבים – לא כל משרד עורכי דין מבצע עתירות לבג"צ, נדרשת מקצועיות רבה בהגשה של עתירה לבג"צ ועמידה  בייצוג בבג"צ – מעטים משרדי עורכי הדין שעותרים אל בית המשפט הגבוה לצדק ומייצגים עותרים בכל התחומים כמשרדו של עורך הדין מתן לקר ושות'.

    אם הרשות פגעה בכם ואתם זקוקים לעו"ד מנהלי שיעזור לכם וילחם עבורכם הלכה למעשה התקשרו עכשיו למשרד עורך דין לעניינים מנהליים ועתירות לבג"צ עו"ד מתן לקר ושות' שיחת הייעוץ הראשונית במשרדינו הינה חינמית לחלוטין – אם אתם רוצים לעתור לבג"צ תעשו את זה עם משרד מוביל בתחום עתירה לבג"ץ!

    משרד עורכי דין מתן לקר ושות'

    השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם

    לכל שאלה משרדינו ישמח לעזור!




      הגשת עתירה לבג"צ

      בג"צ או בשמו המלא בית המשפט הגבוה לצדק, הינו הגוף המשפטי הגבוה ביותר בישראל והוא משמש כמעין תוספת, שלוחה או כובע נוסף לבית המשפט העליון אם תרצו. אל לכם להיבהל מהביטוי עתירה לבג"צ שכן מדובר בכלי משפטי חשוב מאוד, דווקא עבור האזרח הקטן המרגיש שנפגע כתוצאה מפעולה או החלטה של רשות מקומית או גוף ממשלתי כזה או אחר. בג"צ נחשב לערכאה המשפטית הגבוהה ביותר במערכת המשפטית של ישראל ולכן הוא אינו מקבל כל עתירה, אינו דן בכל תיק וכדאי יהיה להיוועץ עם עו"ד מקצועי ומנוסה לענייני עתירה מסוג זה. אנו במשרד מתן לקר ושות' מתמחים בטיפול בתיקים מנהליים מול הרשויות ומשרדי הממשלה ומספקים בין היתר עתירות לבג"צ לעניינים שונים, זאת כדי לשמור על זכויות האדם והאזרח ולהגן על לקוחותינו והציבור הרחב הנפגשים מההחלטות או ניצול כוח שלא בעניין מקצועי בלבד.

      מתי נרצה לבצע עתירה לבג"צ?

      ראשית יש כמה סעיפים שצריך לעמוד בהם כדי שבג"צ יקבל את העתירה שלנו וידון בה ונדבר על כך בעוד רגע. חשוב להבין כי העתירה לבג"צ צריכה להיות מוגשת כאופציה האחרונה. כלומר כאשר אנו מרגישים שיש ניצול של הכוח של הרשות המקומית או בעלי התפקידים במשרדי הממשלה, לענייני פעולות, חוקים או דברים אחרים הפוגעים בציבור או באנשים ספציפיים באזור מסוים. על כן עומדת לזכותם של אותם אזרחים למחות על כך ולדרוש באופן חוקי ומשפטי את הטיפול בבעיה.

      בדקו לפני הגשת עתירה לבג"צ

      לסיכום,יש תנאי סף שצריך לעמוד בהם על מנת שבג"צ ידון בעתירה שלנו אולם במידת הצורך לא נהסס לעתור לבג"צ כדי להגן על זכויותיהם של לקוחותינו. משרד עורכי הדין מתן לקר ושות' ישמח לספק לכם פרטים נוספים. צרו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support